Cze
28
Autor: aureon - 2020-06-28
SkyMon - Informacje 28.06.2020
Tak jak rok temu, 28 czerwca, wrzucam aktualizację. Trochę się tu pozmieniało, w końcu od ostatnich informacji minęło już ponad 8 miesięcy. Od kilku tygodni gra jest intensywnie tworzona i widać tego efekty. Zapraszam do zapoznania się z nowościami. Oczywiście nie to nie jest wszystko co zmieniło się przez czas od ostatniej aktualizacji - nie wszystko zapisywałem i wielu rzeczy po prostu nie pamiętam. Mimo to, jest tego całkiem sporo.



.NET Core
Serwer i Client zostały przepisane na .NET Core. Dzięki temu bez problemowo uruchamiają się nie tylko na Windowsie, ale także na Linuxie.

SFML
Cały Client został przepisany z przestarzałego XNA na SFML

Kontrola danych odbieranych od clienta
Większość danych, które odbierał serwer, nie była kontrolowana. W niektórych przypadkach, mogło to powodować wiele błędów, a także zostawiało furtkę do prób hakerskich.

Lista zadań
Robione dwukrotnie, lecz w końcu się udało. Najprostsza w możliwych lista zadań.

Pamięć RAM
Błędy w kodzie, a także złe rozwiązania sprawiły, że po włączeniu clienta zabierał on 1.5GB RAMu. Podczas gry ilość ta mogła zwiększać się w nieskończoność. Poprawki sprawiły, że client na start zużywa 500MB. Mam nadzieję, że uda mi się to zmniejszyć jeszcze o połowę.

Bazowe statystyki
Póki co usunąłem statystykę "Moc", zostawiając cztery pozostałe: Atak, Obrona, Zwinność, Witalność. Od teraz każdy następny punkt nie zwiększa statystyki liniowo (jak było do tej pory: 1PKT w atak to +2 do ataku), ale wedle ściśle określonego wzoru. Np: 10PKT w atak daje +13 do ataku, natomiast 20PKT w atak daje już +48 do ataku. Zmieniła się też ilość potrzebnych punktów aby ulepszyć daną statystykę. Co każde 12PKT wymagana ilość zwiększa się o 1. Np: aby dołożyć 12pkt w atak, potrzeba 1PKT, ale aby dołożyć 13pkt, potrzeba już 2PKT.

Ulepszanie duszy
Dość spory system ulepszania duszy. Maksymalny poziom to 12. Każde ulepszenie daje określoną ilość punktów, które można użyć do polepszenia bazowych statystyk.

Nowy system ulepszania przedmiotów
Ulepszanie przedmiotów do +7, a nie do +6 jak było do tej pory. Pojawiła się też szansa zniszczenia wyposażenia, przez co ulepszanie będzie znacznie bardziej skomplikowane i kosztowne.

Przedmioty
Do poziomu 40 zostały zrobione:
-Miecze
-Różdżki
-Łuki
-Zbroje
-Tuniki
-Szaty
-Buty
-Rękawice

Mapy
Na ten moment w pełni ukończone zostały trzy mapy. Reszta natomiast w większości posiada sam szkielet.

Podklasy
W pełni zrobione (za wyjątkiem efektów dźwiękowych) podklasy:
-Gladiator
-Samuraj
-Tropiciel
-Łowca dusz
-Mnich
-Nekromanta
Podklasy wymagają wielu poprawek w balansie, ale będę to korygował prawdopodobnie dopiero na becie.

Naprawione błędy
-NPC mogły przechodzić po blokach idąc po skosie
-Handel: Przekazywanie złota, PPM na przedmiocie. Poprawione wysyłanie powiadomienia o handlu
-Można było używać umiejętności podczas kupowanie przedmiotów
-Poprawienie Level UP
-Wszystkie wiadomości wysyłane z serwera miały kolor różowy
-Opisów zadań po prawej stronie nie można było zwinąć, a przycisk "Zrezygnuj" nie działał
-Po przelogowaniu na inną postać w powietrzu zostawały wiszące paski HP, MP i EXP
-Automatyczne podchodzenie do gracza w PVP nie działało
-Zapisywanie stanu graczy podczas zamknięcia serwera
-Czasem mapy nie ładowały tekstur
-Czasem podczas przechodzenia przez mapę wywalało z gry
-System grupowania graczy źle działał
-Inni gracze nie widzieli założonych skrzydeł
-Po śmierci przedmioty regenerujące dalej dodawały HP i MP
-PVP nie działało, gdy gracz o mniejszym poziomie chciał zaatakować gracza o poziomie większym
-Przycisk Q/CTRL czasem nie zaznaczał najbliższego NPC
-Muzyka czasem bugowała się przy przechodzeniu pomiędzy mapami, bądź wylogowaniu z gry
-Podczas ataku na odległość strzały znikały podczas lotu nie zadając obrażeń
-Czasem pokazywało złą animacje czarów
-Chmury na fullscreenie ucinały się
-PPM na hotbarze nie działał
-Najechanie myszką na hotbar nie wyświetlało nazwy przedmiotu/umiejętności
-Po założeniu postaci można było wielokrotnie wejść do gry gdy nie potwierdziło się komunikatu klikając "OK"
-Dynamiczna kamera "klatkowała" gdy gracz stanął w miejscu
-Niewidzialność nie zmieniała nastawienia NPC do gracza (dalej goniły niewidzialnego gracza)
-Efekty dźwiękowe

Pozostałe
-Informacja, gdy gracz próbuje zbyt szybko przejść na następną mapę
-Podstawowy chat (będzie jeszcze rozwijany, brakuje mu rozróżnienia na zakładki)
-Ulepszenia w edytorze przedmiotów
-Automatycznie podchodzenie do NPC/Gracza (w pvp) po użyciu umiejętności
-Odwracanie się NPC do gracza podczas walki
-System muzyki
-Zablokowanie przenoszenia/używania przedmiotów w ekwipunku podczas działań typu handel/ulepszanie
-Amulet ochrony za walute premium, chroniący ekwipunek przed zniszczeniem przy ulepszaniu
-Tworząc nową postać serwer sprawdza listę graczy z bazy danych, nie z pliku tekstowego jak do tej pory
-Zrobione questy zapisywały się w pliku, zamiast w bazie danych
-Opcje w grze
-Anty multi-client
-Nowy system okienek
-Nazwa mapy wyświetlana na górze ekranu

Na ten moment do zrobienia zostało
-Efekty dźwiękowe Łucznika (strzał z luku)
-Zwiększenie limitu zadań (aktualnie 5)
-Naprawienie ataku liniowego
-Przedmioty nagrody
-Poprawienie aukcji
-Naprawienie znikających NPC (najpierw zlokalizować błąd)
-Powiększenie slotów w ekwipunku (prawdopodobnie zostanie to rozbite na dwie zakładki)
-Modyfikacja systemu umiejętności (zmieni się okno z umiejętnościami, a także system ulepszeń)
-Tworzenie gildii (system gildii istnieje, brakuje tylko okienka do jego tworzenia)
-Regeneracja MP u potworów
-Naprawienie wylogowania z wyboru postaci
-Zrobić przedmioty leczące jako osobny typ a nie skrypt jak do tej pory
-Używanie strzał przez łucznika (przedmiot w ekwipunku)
-Daleki atak będzie definiowany przez broń, a nie tak jak do tej pory wynosił stałą odległość
-Nowy system bonusów
-Zlokalizować błąd - jeden z NPC wywalał z gry podczas ataku
-Sklep premium
-Blokada ping
-Lista przyjaciół
-Prywatne okna chatu (przy rozmowie z przyjaciółmi)
-Druga strona na hotbarze
-Poprawienie receptur
-Naprawić chat prywatny
-Efekty dźwiękowe dla 8 podklas
-Skończyć 7 map w grze

Przedmioty do 40 poziomu
-Amulety
-Pierścienie
-Szaty

Zadania
-Poziom 1-10
-Poziom 11-20
-Poziom 21-30
-Poziom 31-40

Podklasy
-Obrońca
-Destruktor
-Kapłan

-Poprawa wszystkich znalezionych w przyszłości błędów

Ta lista to minimum, jakie jest wymagane aby rozpocząć otwarte beta testy. Zamkniętę, mam zamiar zrobić wcześniej, nie wszystkie elemety będą musiały być spełnione.
Komentarze

Dodaj komentarz:

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze!
xdddd - 2020-08-04

Margonem v2? :3
aureon - 2020-07-29

Dzieje się ;)
wloczykij - 2020-07-28

Coś się dzieje z grą?
Donatello - 2020-06-28

Super, brzmi jakby projekt był na ostatniej prostej! Czekam na wersję testową
Zaloguj się

Login:

Hasło:


Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Głosuj na SkyMon!

Gry w przeglądarce TOP50 Gry RPG online - najlepsze internetowe gry online, gry przeglądarkowe i MMORPG | Toplista i-rpg.pl