Paź
06
Autor: aureon - 2019-10-06
SkyMon - Informacje 06.10.2019
Zapraszam do zapoznania się z najnowszą listą aktualności w grze SkyMon!
Tak się złożyło, że te dziesięć dni było wyjątkowo owocnych, dzięki czemu lista bieżących nowości jest całkiem spora.

Umiejętności
Kolejny raz zmodyfikowałem system umiejętności. Zmieniłem sposób ich zapisu a także dodałem kilka ciekawych rzeczy w tym Combo. Czym ono jest?
Przy użyciu niektórych umiejętności jest szansa na "Combo", które pojawia się jako nowa ikona (póki co pod postacią, miejsce będzie jednak zmienione - prawdopodobnie umieszczę to nad użytą umiejętnością na pasku). Combo może być jedną z nauczonych umiejętności, lub też niewidoczną w panelu umiejętności.

Buffy i Debuffy
Bardzo dużo czasu poświęciłem aby system buffów był jak najwydajniejszy i jak najlepiej zrobiony. Odbiega jeszcze od ideału, który sobie wymyśliłem, ale zmierza w dobrym kierunku. Aktualnie lista różnych typów buffów sięga 24 pozycji. Każdy buff mieści maksymalnie pięć typów. Naprawiłem też synchronizację buffów wcześniej zdarzało się tak, że gdy gracz1 użył buffa, a gracz2 wszedł właśnie na mapę, to gracz2 nie widział aktywnych buffów gracza1. Działało to również w przypadku NPC (NPC dostał buffa zanim gracz wszedł do gry). Błędy te już nie występują. Dodatkowo w końcu dodałem słowny opis typów buffów oraz ich moc, po naciśnięciu PPM.


Podklasy
W 100% zakończyłem pracę nad gladiatorem. Jego poprzednia wersja uległa lekkim modyfikacjom. Podmieniłem ikony umiejętności na dobrze sformatowane (wcześniej popełniłem błąd zmniejszając je w paintcie - przez co wyszły... nie za dobrze). Dodatkowo przetestowałem podklasę pod kątem jej użyteczności i zrobiłem kolejne poprawki. Wcześniej nie było też combo, także je również dodałem.
Skończyłem również podklasę łucznika - Tropiciela. Tak jak w poprzedniej, przetestowałem ją i zrobiłem poprawki (choć nadal wymaga modyfikacji, ale to dopiero po beta testach). Niestety tworzenie podklasy to proces dosyć skomplikowany - składa się z wielu elementów, które należy idealnie dopasować (a nawet jeśli nie idealnie, to jak najlepiej), dlatego z tym mi jeszcze trochę zejdzie.


Z większych rzeczy to chyba wszystko. Staram się teraz nie zabierać za większe systemy, a skupiać się już bardziej na dopracowaniu szczegółów i naprawieniu błędów, których niestety jest jeszcze trochę.

Pełna lista nowości
-Źle wyświetlało buffy NPC
-Źle wyświetlało buffy gracza
-Brakowało czcionki koloru zielonego (wyświeltanie obrażeń nad graczem)
-Zabezpieczanie zapytań mysql
-Gracz podchodząc atakował wielokrotnie nawet jeśli był za daleko, albo jeśli raz już zaatakował
-NPC nie miały przypisanej ikony
-Gracz mógł trzymając klawisz hotbaru ciągle używać umiejętności
-Strzały były źle obracane
-Nie działała odpowiedź dialogowa
-Dialogi pokazywały złą ikonę NPC
-Poprawienie systemu emotikon
-Nie działała nauka umiejętności
-Receptury źle się wyświetlały
-Nie działało okno z opisem przedmiotu przy recepturach
-Hotbar wyświetlał złą ikonę myszy gdy slot był pusty
-Źle wyświetlało nazwy umiejętności w oknie
-Nie zmieniało ikony myszy przy najechaniu na umiejętność w oknie
-Źle wyświetlało ikony umiejętności podczas przenoszenia ich
-Ikony hotbaru podczas przenoszenia ich nie były wyśrodkowane
-Nie działał PPM na umiejętność w oknie
-Typy umiejętności nie były nazwane
-Możliwość przelogowania na inny konto bez konieczności resetowania gry
-Przy dwóch graczach czasami wyrzucało podczas używania strzał
-Przy dwóch graczach użyta strzała nie znikała
-Inni gracze nie widzieli animacji postaci przy używaniu umiejętności
-Źle wyświetlało animacje "naładowania" umiejętności
-Edytor umiejętności
-Nowy system umiejętności
-Przekonwertowanie starych umiejętności do nowego systemu
-System combo
-Nowy system auto-ataku
-Naprawienie "doskoku" do przeciwnika
-Poprawiony button logowania
-Skończone umiejętności dla podklasy gladiator (wraz z combo)
-Skończone umiejętności dla podklasy tropiciel (wraz z combo)
-Typ buffa "niewidzialność"
-Typ buffa "zwiększ/zmniejsz szybkość poruszania"
-Typ buffa "zakończ po uderzeniu"
-Typ buffa "zwiększ maksymalną ilość HP"
-Typ buffa "zwiększ maksymalną ilość MP"
-Typ buffa "zwiększ szybkość ataku"
-Typ buffa "dodaj HP"
-Naprawienie buffa "odbierz hp"
-Poprawienie synchronizacji pomiędzy buffami gracza
-Poprawienie synchronizacji pomiędzy buffami NPC
-Efekt otrzymania buffa
-Buffy odświeżały się po przejściu mapy
-Odejmowanie hp przeciwnikowi było zbyt częste (przy debuffach)
-Wyświetlanie nazwy buffów po najechaniu myszką
-Wyświetlanie PPM buffów

Discord:
https://discord.gg/WtBdjVv

Ankieta subklasy:
https://forms.gle/4jxRdZEuk1Naon3Q7
Komentarze

Dodaj komentarz:

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze!
Bayosz - 2019-12-24

Jak mogę zagrać w tą grę ?
aureon - 2019-12-21

majuh, dzięki za propozycje, zapisze na swojej liście :)
majuh12 - 2019-12-19

Witam,jako że nie mogę napisać postu na forum to napisze to tu :) Grałem dość duzo w APO, miałem kilka pomysłów na stworzenie własnej gry, a teraz czekam z niecierpliwością na twoją:) A więc: -Można by wprowadzic coś w rodzaju sławy, zła sława rosła by nam gdybysmy zabijali zwykłych graczy oraz graczy z sławą dobrą(gracze z dobrą sławą polowali by na tych "złych"). -Mogło by być jedno miasto na początek gry a później mielibyśmy dostęp do dwóch pozostałych w zależności od tego jaka jest nasza "sława". -W zaleznosci od tego do jakiego miasta bysmy nalezeli, nasze wyposażenie miało by rożne bonusy,oczywiscie wszystko zbalansowane -Można by wprowadzić cos w rodzaju peleryny która ukrywała by nasz nick, poziom, nazwe(lub ją zmieniała)aby np.ukryć się przed ludzmi z złą lub dobrą sławą -Nasza bron mogła by mieć statystyki ogólne które naliczały by się cały czas czyli np.ilość zabitych moobów oraz graczy oraz wynik tygodniowy który resetowałby się co niedziele.Im więcej byśmy zabili moobów tym więcej zadawalibyśmy obrażeń tą bronią potworką i to samo tyczyło by się zwykłych graczy. Taki bonus w postaci obrażeń który mógłby się resetować co niedziele :) -Mozliwosc malowania wyposazenia -Coś w rodzaju gazety która po przyciśnięciu odpowiedniego klawisza pokazywała by nam najświeższe wiadomości z gry(kto zabił jakiego bossa,kiedy i co za niego dostał, ranking najlepszych graczy[złej oraz dobrej sławy], ranking najlepszych gildii)Mozna by umieszczać tam zadania które tworzyli by gracze np. zlecenie zabójstwa za określona kwotę,lub zebranie jakichś materiałów,zadanie by sie przyjmowało i automatycznie wykonywało po spełnieniu warunków. -Bitwy gildii o okreslone cele,np. Gildia która by wygrała miała by przez określony czas dostęp do jakiegoś expowiska lub cos w tym stylu. Ponadto gildia która by była na pierwszym miejscu w rankingu mogła by mieć jakiś bonus do expa albo zarobków. Dzięki temu gracze z rożnych gildii walczyli by miedzy sobą a poza tym były by bitwy gildii. Duzo jest tu pvp ale myślę ze dzięki temu będą się rodzic jakieś sojusze,będziemy świadkami wojen miedzy gildiami i to będzie motywacja do tego by rozwijać swoja postać a bonusy które będzie otrzymywała bron będzie czymś dzięki czemu będziemy chętni walczyć :)
aureon - 2019-11-18

Zbliżają się wielkimi krokami :)
bufor456 - 2019-11-18

Kiedy będą beta testy??
Magnum - 2019-11-16

Hmm bardziej strona niz gra przypomina nt, bo jednak ss z tej gry bym do nt nie porownal
Nerni - 2019-11-15

Czy tylko ja tutaj widzę 1:1 z NosTale?
GUFO2010 - 2019-10-25

jednak nieważne XD czekam z niecierpliwością na ukończenie gry!
GUFO2010 - 2019-10-25

jak wejść do gry???!?!?
Hercklekoty - 2019-10-07

Super wiadomość, z niecierpliwością wyczekuję dnia, w którym gra zostanie przez Ciebie ukończona. Powodzenia w dalszej pracy! :D
Zaloguj się

Login:

Hasło:


Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Głosuj na SkyMon!

Gry w przeglądarce TOP50 Gry RPG online - najlepsze internetowe gry online, gry przeglądarkowe i MMORPG | Toplista i-rpg.pl