Paź
06
Autor: aureon - 2019-10-06
SkyMon - Informacje 06.10.2019
Zapraszam do zapoznania się z najnowszą listą aktualności w grze SkyMon!
Tak się złożyło, że te dziesięć dni było wyjątkowo owocnych, dzięki czemu lista bieżących nowości jest całkiem spora.

Umiejętności
Kolejny raz zmodyfikowałem system umiejętności. Zmieniłem sposób ich zapisu a także dodałem kilka ciekawych rzeczy w tym Combo. Czym ono jest?
Przy użyciu niektórych umiejętności jest szansa na "Combo", które pojawia się jako nowa ikona (póki co pod postacią, miejsce będzie jednak zmienione - prawdopodobnie umieszczę to nad użytą umiejętnością na pasku). Combo może być jedną z nauczonych umiejętności, lub też niewidoczną w panelu umiejętności.

Buffy i Debuffy
Bardzo dużo czasu poświęciłem aby system buffów był jak najwydajniejszy i jak najlepiej zrobiony. Odbiega jeszcze od ideału, który sobie wymyśliłem, ale zmierza w dobrym kierunku. Aktualnie lista różnych typów buffów sięga 24 pozycji. Każdy buff mieści maksymalnie pięć typów. Naprawiłem też synchronizację buffów wcześniej zdarzało się tak, że gdy gracz1 użył buffa, a gracz2 wszedł właśnie na mapę, to gracz2 nie widział aktywnych buffów gracza1. Działało to również w przypadku NPC (NPC dostał buffa zanim gracz wszedł do gry). Błędy te już nie występują. Dodatkowo w końcu dodałem słowny opis typów buffów oraz ich moc, po naciśnięciu PPM.


Podklasy
W 100% zakończyłem pracę nad gladiatorem. Jego poprzednia wersja uległa lekkim modyfikacjom. Podmieniłem ikony umiejętności na dobrze sformatowane (wcześniej popełniłem błąd zmniejszając je w paintcie - przez co wyszły... nie za dobrze). Dodatkowo przetestowałem podklasę pod kątem jej użyteczności i zrobiłem kolejne poprawki. Wcześniej nie było też combo, także je również dodałem.
Skończyłem również podklasę łucznika - Tropiciela. Tak jak w poprzedniej, przetestowałem ją i zrobiłem poprawki (choć nadal wymaga modyfikacji, ale to dopiero po beta testach). Niestety tworzenie podklasy to proces dosyć skomplikowany - składa się z wielu elementów, które należy idealnie dopasować (a nawet jeśli nie idealnie, to jak najlepiej), dlatego z tym mi jeszcze trochę zejdzie.


Z większych rzeczy to chyba wszystko. Staram się teraz nie zabierać za większe systemy, a skupiać się już bardziej na dopracowaniu szczegółów i naprawieniu błędów, których niestety jest jeszcze trochę.

Pełna lista nowości
-Źle wyświetlało buffy NPC
-Źle wyświetlało buffy gracza
-Brakowało czcionki koloru zielonego (wyświeltanie obrażeń nad graczem)
-Zabezpieczanie zapytań mysql
-Gracz podchodząc atakował wielokrotnie nawet jeśli był za daleko, albo jeśli raz już zaatakował
-NPC nie miały przypisanej ikony
-Gracz mógł trzymając klawisz hotbaru ciągle używać umiejętności
-Strzały były źle obracane
-Nie działała odpowiedź dialogowa
-Dialogi pokazywały złą ikonę NPC
-Poprawienie systemu emotikon
-Nie działała nauka umiejętności
-Receptury źle się wyświetlały
-Nie działało okno z opisem przedmiotu przy recepturach
-Hotbar wyświetlał złą ikonę myszy gdy slot był pusty
-Źle wyświetlało nazwy umiejętności w oknie
-Nie zmieniało ikony myszy przy najechaniu na umiejętność w oknie
-Źle wyświetlało ikony umiejętności podczas przenoszenia ich
-Ikony hotbaru podczas przenoszenia ich nie były wyśrodkowane
-Nie działał PPM na umiejętność w oknie
-Typy umiejętności nie były nazwane
-Możliwość przelogowania na inny konto bez konieczności resetowania gry
-Przy dwóch graczach czasami wyrzucało podczas używania strzał
-Przy dwóch graczach użyta strzała nie znikała
-Inni gracze nie widzieli animacji postaci przy używaniu umiejętności
-Źle wyświetlało animacje "naładowania" umiejętności
-Edytor umiejętności
-Nowy system umiejętności
-Przekonwertowanie starych umiejętności do nowego systemu
-System combo
-Nowy system auto-ataku
-Naprawienie "doskoku" do przeciwnika
-Poprawiony button logowania
-Skończone umiejętności dla podklasy gladiator (wraz z combo)
-Skończone umiejętności dla podklasy tropiciel (wraz z combo)
-Typ buffa "niewidzialność"
-Typ buffa "zwiększ/zmniejsz szybkość poruszania"
-Typ buffa "zakończ po uderzeniu"
-Typ buffa "zwiększ maksymalną ilość HP"
-Typ buffa "zwiększ maksymalną ilość MP"
-Typ buffa "zwiększ szybkość ataku"
-Typ buffa "dodaj HP"
-Naprawienie buffa "odbierz hp"
-Poprawienie synchronizacji pomiędzy buffami gracza
-Poprawienie synchronizacji pomiędzy buffami NPC
-Efekt otrzymania buffa
-Buffy odświeżały się po przejściu mapy
-Odejmowanie hp przeciwnikowi było zbyt częste (przy debuffach)
-Wyświetlanie nazwy buffów po najechaniu myszką
-Wyświetlanie PPM buffów

Discord:
https://discord.gg/WtBdjVv

Ankieta subklasy:
https://forms.gle/4jxRdZEuk1Naon3Q7
Komentarze

Dodaj komentarz:

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze!
GUFO2010 - 2019-10-25

jednak nieważne XD czekam z niecierpliwością na ukończenie gry!
GUFO2010 - 2019-10-25

jak wejść do gry???!?!?
Hercklekoty - 2019-10-07

Super wiadomość, z niecierpliwością wyczekuję dnia, w którym gra zostanie przez Ciebie ukończona. Powodzenia w dalszej pracy! :D
Zaloguj się

Login:

Hasło:


Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Głosuj na SkyMon!

Gry w przeglądarce TOP50 Gry RPG online - najlepsze internetowe gry online, gry przeglądarkowe i MMORPG | Toplista i-rpg.pl